Terms of trade

Gearboks ApS
CVR-nr: 40851895
C.V Jessens Gade 5 st.tv.
9000 Aalborg, Danmark

Mail: mads@gearboks.dk

 

1. Betaling

Gearboks ApS modtager betaling med VISA-Dankort, alle VISA betalingskort, alle Mastercard betalingskort, ApplePay og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen er afsendt.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Gearboks ApS bruger godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

2. Levering

Gearboks ApS' pakker bliver afsendt samme dag (såfremt ordren er indgået inden kl 14.00 på en hverdag). Pakker leveres under normale omstændigheder inden for 1-3 hverdage.
Pakker i Danmark sendes med DAO eller GLS. Internationale ordrer sendes med GLS eller DHL.

I følgende lande tilbyder vi gratis standardforsendelse:

  • Danmark

Vær opmærksom på at leveringer uden for EU , kan blive pålagt told og moms og at dette betales af modtager.

3. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, vil vi sørge for fragtomkostningerne, ved brug af vores gratis returmetode. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på mads@gearboks.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.

Returnering i forbindelse med reklamation foregår via en label som du vil få tilsendt af kundeservice, eller via returportalen. Du skal derfor selv sørge for at printe returlabel ud. Vi kan være behjælpelige med dette.

Du skal fremvise produktet du ønsker at reklamere over samt kvittering for købet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

4. Returnering af varer og returnering i forbindelse m. reklamation

Det er nemt og hurtigt at returnere dine varer med disse 4 steps:

4.1. Benyt vores returportal (https://return.shipmondo.com/flykick) og angiv informationerne, samt køb en returlabel. Du vil nu få tilsendt returlabel og returskema pr. mail. De kan også downloades i portalen straks efter gennemført anmodning. Print dem begge.

4.2. Pak dine varer og returskemaet forsvarligt ned. Sørg for produkterne lagt forsvarligt som da du modtog dem.

4.3. Fastgør returlabelen til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang - kontakt os ved eventuelle problemer). 

4.4. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop.

Du kan også fortryde ved at benytte standard fortrydelsesformularen som du finder i bunden af handelsbetingelserne (Punkt 16), men vi anbefaler dig at benytte vores elektroniske returneringssystem, som er langt nemmere for dig.

Du har ansvaret for at din returpakke pakkes forsvarligt, samt at den indleveres korrekt i en GLS pakkeshop og at du efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af kvittering og trackingnummer. Sender du retur uden brug af vores returportal, er du selv ansvarlig for at varen kommer til os og ligeledes har bevis herpå i form af et trackingnummer.

5. Ombytning af en vare

Vi tilbyder ikke ombytninger. Returnér venligst produktet og bestil den ønskede størrelse separat på en ny ordre.

6. Fortrydelsesret

Der gives 100 dages fuld fortrydelsesret/returret på ubrugte varer købt i vores Webshop. Denne udvidede fortrydelsesret gælder kun hvis varen ikke er brugt.

Er varen derimod brugt eller på anden måde har fået mindsket sin handelsmæssige salgsværdi vil reglerne om værdiforringelse finde anvendelse og du har 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt du modtager varen.

Du har 14 dage til at sende varen retur fra det tidspunkt du har givet besked om at du vil fortryde dit køb. Det er dig de bærer al ansvar ved fortrydelsesretten. Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flereforskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen, til at tilgå vores returportal og sende produkterne retur og retur og give besked om at du ønsker at fortryde.

Sender du på egen hånd, skal du kontakte os pr. mail mads@gearboks.dk inden for de 100 dage eller via standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i disse betingelser. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Meddelelsen skal gives pr. mail.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Det er nemt og hurtigt at returnere dine varer med disse 4 steps:

6.1. Benyt vores returportal (https://return.shipmondo.com/flykick) og angiv informationerne, samt køb en returlabel. Du vil nu få tilsendt returlabel og returskema pr. mail. De kan også downloades i portalen straks efter gennemført anmodning. Print dem begge.

6.2. Pak dine varer og returskemaet forsvarligt ned. Sørg for produkterne lagt forsvarligt som da du modtog dem.

6.3. Fastgør returlabelen til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang - kontakt os ved eventuelle problemer). 

6.4. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop.

7. Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

8. Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der
er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du
kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af
varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, gør det samme sig gældende, som ved køb i en fysisk butik. Du
må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale forsendelseemballage og bruger godt med tape for at lukke pakken.
Hvis dit/dine produkt(er) har særsklit original emballage og denne mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Der er ikke fortrydelsesret på:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

9. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag vi modtager din returnering.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at returneringen er ankommet hos os.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

10. Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: mads@gearboks.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
her - http://ec.europa.eu/odr

11. Persondatapolitik

Ved at benytte gearboks.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores
datapolitik, som fremgår af følgende link https://gearboks.dk/pages/persondata-og-cookiepolitik. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.

12. Rabatkoder

Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort.
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder, rabatter eller kampagner medmindre andet er opgivet.

13. Personoplysninger

Gearboks ApS har brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre tjenester til dig. Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Virksomheden indsamler ikke personhenførbare oplysninger om dig fra tredjemand og opbevarer ikke informationer om betalingsmidler, fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

14. Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

For at kunne videreudvikle og forbedre gearboks.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden. Personoplysningerne registreres hos Gearboks ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Som registreret hos Gearboks ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes pr. mail til: mads@gearboks.dk

15. Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer.

Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

16. Standard fortrydelsesformular

Du kan her hente vores standard fortrydelsesformular. Vi anbefaler dig at anvende vores elektroniske fortrydelsesformular her, da du også kan købe returlabel og returskema.

https://return.shipmondo.com/

Tryk her for at downloade standard fortrydelsesformularen.

 

Handelsbetingelserne er seneste blevet opdateret den 6. november 2021.